Камерцыйны і хатні інтэр'ер заўсёды былі двума рознымі гісторыямі, але Instagram здолеў падабраць для кожнай свой фільтр. Большасць дызайнераў ужо сутыкнулася з просьбамі зрабіць інтэр'ер інстаграм-адаптаваным, а ў дызайн-праектах грамадскіх прастор без інстаграмнасці, як высветлілася, сёння наогул нікуды. The Village разабраўся, як Instagram пераразмеркаваў інвестыцыі ў дызайн, і высветліў, які ўплыў сацыяльная сетка зрабіла на інтэр'еры ў цэлым.

Таццяна Асецкая

архітэктар


Марына Новікава

дызайнер


Алена Іванова

кіраўніца студыі дызайну


Іван Міралюбаў

арт-дырэктар

Як Instagram паўплываў на дызайн грамадскіх прастор?

 Марына Новікава: Неабходнасць зрабіць інтэр'ер інстаграмным — сапраўдны must для грамадскай прасторы, інакш туды проста ніхто не прыйдзе. Найбольшы ўплыў Instagram зрабіў на дызайн гатэляў, кавярняў, бараў і рэстаранаў. Так, у аўстралійскім агенцтве Vale Architects ужо нават стварылі «інструкцыю па Instagram-дызайне»: установы, у якіх людзі з задавальненнем фатаграфуюцца, будуць падтрымліваць безупынны струмень кліентаў. І гэта не дзіўна: натыўныя фота ў Instagram лепш за любую рэкламу.

Складаючы свой гід, Vale Architects высветліла, што ў выпадку з гатэлямі часцей за ўсё людзі фатаграфуюцца ля басейна, а доля здымкаў у холе складае толькі малую частку фотаў з адпачынку. Адпаведна, Instagram пераразмяркоўвае інвестыцыі ў інтэр'ер кліентаў агенцтва: ўкладвацца варта ў дызайн падворка, у зоны ля вады і бара.

 Алена Іванова: Праектуючы грамадскія памяшканні, дызайнер павінны прыдумаць як мага больш “фішак” у інтэр'еры, каб людзям падабалася там знаходзіцца і фатаграфавацца — гэта забяспечыць пастаянную рэкламу. Напрыклад, цяпер я працую над дзіцячым цэнтрам. Акрамя планіровак, разліку святла і электрыкі, мы разам з камандай маркетолагаў асобна прадумляем інстаграмны дызайн. У пакоі бацькоў для прыцягнення кліентаў плануецца зрабіць дзве Фотастым, лагатып на падлозе для #фотаног і налепкі на вокнах.

У кавярнях і рэстаранаў свае хітрыкі і крытэрыі па стварэнні фотагенічнасці. Не сакрэт, што шмат якія стравы і кактэйлі сёння ствараюцца менавіта з мэтай скарыць Instagram. Шмат якія заказчыкі і дызайнеры перакананыя: смачная ежа — толькі палова поспеху, іншую неабходна стварыць з дапамогай антуражу, бо ўсе мы ўжо ведаем, што кубачак кавы глядзіцца ў аб'ектыве значна апетытней на драўлянай баравай стальніцы або на мармуровым століку.

Установай, чый дызайн адным з першых скарыў Instagram, стала бургерныя Black Tap у Нью-Ёрку. Яго слава настолькі пашырылася, што пра гэта нават напісаў Vogue. Сакрэтам поспеху Black Tap у сацыяльнай сетцы назвалі візуальна ўражальную ежу ў комплексе з ладна спраектаваным інтэр'ерам. Рэстаран проста “заточаны” на тое, каб здымкі атрымліваліся ўдалымі: эфектная сцяна з чорнае цэглы, паверхні з фанеры, храмаваная стойка і падлога, выкладзены клятчастай ангельскай кафляй.

Яшчэ адно правіла інстаграм-арыентаванасці для кавярняў і рэстаранаў — асаблівая ўвага да дызайну прыбіральні. Дызайнеры ўсё часцей шукаюць незвычайныя прадметы для падстольнікаў: бочкі, ровары і гэтак далей.

Падвясныя сходы ў эклектычнай двухузроўневай кватэры для дызайнера

Што з хатнім інтэр'ерам?

Хатні, прыязны для “Інстаграма” інтэр'ер — гэта найперш гісторыя пра фотагенічнасць. З пажаданнямі забяспечыць абстаноўку паверхнямі і прадметамі, якія добра выходзяць на фота, дызайнеры сутыкаюцца ўсё часцей, але бывае і такое, што інтэр'ер становіцца ўлюбёным аб'ектам для здымкаў і без папярэдняй падрыхтоўкі. Instagram задаў трэнд на шчырасць, людзі стаміліся ад фантазій аб ідэальным жыцця і хочуць бачыць рэальную карціну. Для дызайнера інтэр'ера гэта вельмі плённы перыяд, можна дапамагаць кліентам ствараць інтэр'еры, якія адлюстроўваюць іх адметнасць і пры гэтым годныя быць асаблівым фонам для жыцця.

 Марына Новікава: Не так даўно ад заказчыцы прагучала пажаданне дадаць ў інтэр'ер як мага больш люстэркаў у поўны рост, каб рабіць сэлфі. А для іншага праекта дзяўчына нават завяла свой інстаграм, каб у рэжыме рэальнага часу распавядаць пра стварэнне і рэалізацыю дома мроі. Яшчэ адзін прыклад — калі тэхнічнае заданне практычна цалкам было сабранае па скрыншотах з Instagram, у тым ліку дзіцячы пакой. Іншае пытанне, што я заўсёды стараюся прапанаваць кліентам трохі больш, за тое, аб чым яны просяць, і не следаваць наўслеп за трэндам, а выпярэджваючы і ствараючы іх.

 Алена Іванова: Хутка буду рабіць дызайн кватэры для мужчына-кухара. У праекце мы плануем выкарыстоўваць цёмную каменную стальніцу, таму што на такім фоне атрымліваюцца эфектныя кадры ежы.

 Таццяна Асецкая: Неяк мы ўдзельнічалі ў тэлевізійным праекце, дзе патрэбна было спраектаваць пакой для двух сясцёр-двайнятак. Ужо ў працэсе працы мы даведаліся пра тое, што яны даволі папулярныя блогеркі. На самім праекце гэта ў выніку ніяк не адбілася, але пасля старонкі дзяўчат запоўніліся фотаздымкамі розных куткоў пакоя з усімі яе дэталямі і нюансамі. Новы інтэр'ер нават зрабіўся фонам для рэкламных пастоў.

Любая прастора насамперш павінная быць адаптаваная для свайго карыстальніка. Верагодна, цяжка ўявіць сабе інстаграм-адаптаваны вакзал, але можна дакладна быць упэўненым, што там знойдуцца вобразы і элементы, якія трапілі ў мільёны стужак.

Дзіцячая паліца ў класічнай трохпакаёўцы на вуліцы Чарняхоўскага для сям'і з дзіцем

 Іван Міралюбаў: За апошнія 15 гадоў свет моцна змяніўся. Інтэрнэт і мабільныя тэхналогіі паўплывалі літаральна на ўсё, пачынаючы ад вольнага часу і заканчваючы адукацыяй. Межы сцерліся. Адлегласць зараз вымяраецца не кіламетрамі, а клікамі мышкі. Хтосьці называе гэта эрай Instagram’у, хтосьці — эпохай all to show. Адно несумненна: профілі ў сацыяльных сетках сталі нашым другім увасабленнем, а дыджытал у цэлым ўплывае амаль на ўсе аспекты жыцця, у тым ліку на інтэр'еры.

 Фотаздымкі

Раней натуральным парадкам было мець дома альбом з памятнымі фатаграфіямі. Але са з'яўленнем лічбавай тэхнікі фармат захоўвання канвертаваўся з паперы ў мегабайты на цвёрдым дыску. У эру сацыяльных сетак альбомы з фотаздымкамі перамясціліся ў тэчкі на інтэрнэт-рэсурсах. Гэта адбілася на дызайне інтэр'еру: зараз памятныя фота, хутчэй, вынятак з правіла. Замест іх на сценках кватэр і дамоў з'яўляецца мастацтва. Таксама сцены робяцца акцэнтнымі — іх вылучаюць пры дапамозе актыўнага колеру або шпалераў з паглядным арнаментам.

 Графічны дызайн: колеры, формы, матэрыялы

У інтэр'еры з'яўляецца шмат дзёрзкіх каляровых спалучэнняў, уласцівых графічнаму дызайну. Колер становіцца лакальнай плямай: галоўным выразным сродкам у прасторы. Следуючы правілам flat design, колер часцей за ўсё выкарыстоўваюць матавы. Паміж сабой спалучаюць тры адценні, не больш: чым прасцей, тым лепей.

З формай адбываецца падобнае: яна спрашчаецца да лаканічнай геаметрыі. Асабліва гэта заўважна ў дызайне мэблі, сярод якой практычна немагчыма сустрэць складаных разьбяных формаў, якія перашкаджаюць счытваць сілуэт прадмета. Складаная форма не павінна адцягваць увагі ад галоўнага ў інтэр'еры — колеру. Таму дызайнеры імкнуцца згладжваць вострыя куты, ствараючы менш агрэсіўныя, плаўныя сілуэты.

Сыходзячы са схемы спрашчэння, дызайнеры сталі менш ужываць натуральныя матэрыялы. Ва ўсякім выпадку, тыя становяцца дадаткам да колеру, гуляючы цяпер другарадную ролю. Як і форма, яна трохі разводзіць насычанасць колераў, але ніколі не выходзіць на першы план. У цэлым дызайн працуе паводле прынцыпу памяншэння шуму — чым яго менш, тым лягчэй угледзець вобраз. Наладжваючы тэлевізійны канал, мы шукаем тую частату, на якой няма шэрага дажджу. Так і дызайнер збірае неабходныя вобразы без залішніх элементаў, якія могуць сказіць сыходную ідэю.

 Ракурс

У эры Instagram’а ёсць свае ракурсы. Калі чалавек вядзе ўласны рахунак (не разглядаем тыя, што звязаны з бізнесам), то ён звычайна дзеліцца на два тыпу. Першы — гэта пераважна сэлф. All to show — усё напаказ: дзе я быў, з кім я быў і што рабіў. Эра Instagram’а — эра эгаістаў, якая мае на ўвазе наяўнасць чалавека ў кадры. Нават на вокладках AD, Interni і Elle Decoration з'яўляюцца не проста размытыя ў руху сілуэты, а канкрэтныя людзі, што да гэтага часу было беспрэцэдэнтна для інтэр'ерных выданняў.

Другі тып акаўнтаў — калі фатаграфіі быццам бы зроблены вачыма назіральніка. Часцей за ўсё гэта атмасферныя ракурсы, што выхоплівалі дэталі асяроддзя: здымкі ног, кампазіцыя прадметаў на стале, ежа, прыгожае спалучэнне матэрыялаў між сабой і гэтак далей. І на старонках часопісаў усё часцей можна заўважыць менавіта такія ракурсы: больш перадаюць настрой, чым агульнае бачанне інтэр'еру. Інтэр'ер у такім выпадку быццам бы ствараецца дзеля кадра, які будуць абмяркоўваць на прасторах сацыяльных сетак, ставіць лайкі і рабіць рэпост.

Мяккія панэлі ў спальні ў кватэры-трансформеры для маладой сям'і на «Славянскім бульвары»

Як Instagram ўплывае на трэнды?

 Марына Новікава: Instagram сёння ў нейкай меры замяніў тэлебачанне ў 50-х, таму, на маю думку, ён не фармуе трэнды, а добра іх тыражуе і рэкламуе. Сёння ў сацыяльную сетку папулярны скандынаўскі інтэр'ер, які ўжо здае свае пазіцыі ў вялікім свеце: натуральнае дрэва, светлая колеравая гама, кватэры, напоўненыя святлом і паветрам. Вельмі папулярны мармур, а бліжэйшыя пару гадоў будзе бум на терацо — цяпер ён толькі ўбіраецца ў моц.

 Алена Іванова: У Instagram людзі самі выбіраюць тое, што ім падабаецца, а не тое, што прызнана модным гігантамі індустрыі і выставамі. Хоць, вядома, шмат чаго перагукаецца. Працэс запускаюць папулярныя дызайнеры-блогеры, да чыйго меркавання прыслухоўваюцца. Па сабе магу сказаць, што карыстальнікаў цяпер асабліва прыцягваюць залатыя выцяжкі, а таксама спалучэнне пудравых адценняў з залатой фурнітурай і мяккія аксамітныя тэкстуры.

 Таццяна Асецкая: На маю думку, Instagram не зусім фармуе трэнды. У першую чаргу гэта сацыяльная сетка, рэкламная пляцоўка і асаблівы спосаб падачы і распаўсюду інфармацыі. Instagram — хуткі, даступны і адкрыты спосаб пашырэння трэндаў, створаных за яго межамі.

Instagram, хутчэй, фармуе трэнд на стыль падачы інфармацыі — жвавы, яскравы, нефармальны. У гэтай сацыяльнай сетцы можна публікаваць фатаграфіі з будоўлі, з працы ў офісе, з публічных імпрэзаў, пытацца парадаў экспертаў, крамаў і салонаў і, вядома, дзяліцца фатаграфіямі сваіх праектаў.


тэкст: Нiна Воiнава

ВОКЛАДКА: Liana Mikah